شورای اسلامی شهر تهران در تلاش است تا انتخابات شورایاری‌ها تا ۱۵مهر برگزار شود.

پرویز سروری

به همين منظور پرويز سروري رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر از برگزاري جلسات فشرده‌اي با مجلس و دولت خبر داد كه به‌منظور دست يافتن به راهكار تفاهمي براي برگزاري انتخابات شوراياري به انجام رسيده است. بر اين اساس مجلس نقش ناظر، شوراي شهر به‌عنوان مجري و دولت هم در نقش حامي براي انتخابات شوراياري‌ها وارد خواهند شد.

از نظر رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران شوراياران بيشترين ارتباط را با مردم دارند و اساسا زمينه مشاركت اجتماعي شهروندان از طريق شوراياري‌ها فراهم خواهد شد. پرويز سروري در ديدار با شوراياران منطقه 13بر نقش نهاد شوراياري در مديريت شهري تأكيد كرد و افزود: شوراياران شبكه مويرگي ارتباطي مردمي با مسئولين و نمايندگان مردم در شوراي شهر هستند كه ارائه خدمات را به شهروندان تسهيل مي‌كنند.

وي همچنين از تشكيل 5كميته مشترك با مجلس خبر داد و افزود: در اين كميته‌ها نمايندگاني از شوراي شهر، مجمع نمايندگان تهران و استانداري حضور دارند كه به تعيين تكليف و پيگيري مشكلات در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي، عمراني و شهرسازي مي‌پردازند. سروري در بازديد از منطقه 13خواستار آن شد تا به‌منظور جبران كمبود سرانه‌هاي فرهنگي نظير كتابخانه‌ها از ظرفيت مساجد استفاده شود تا هم بار مالي به شهرداري وارد نشود و هم اينكه از ظرفيت‌هاي فرهنگي مساجد به نحو احسن بهره‌برداري شود.

سروري خواستار آن شد تا از ظرفيت مدارس نيز در تأمين سرانه‌هاي محلات ازجمله سرانه‌هاي ورزشي استفاده شود به‌گونه‌اي كه از فضاي مدارس در ساعات غيرفعال به اين منظور بهره‌برداري شود.رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران همچنين به موضوع برقراري امنيت در محلات اشاره كرد و گفت: 70تا 80درصد از جرائم در تهران ناشي از حضور معتادان است و به‌رغم تلاش نيروهاي انتظامي بايد گفت عدم‌تناسب در نيروي انساني سبب شده كه بعضا اهالي مناطق با مشكل مواجه شوند.

کد خبر 271125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha